15/11/2010
Anette Løndalen og Stine B. Vinje ved BI Bergen har studert reiselivsledelse. Spørreundersøkelsen omfattet over 300 personer, alle tidlige gjester ved Haukelifjell Booking. Tilbakemeldingene var overveldende; de fikk en svarprosent på rundt 40 %.
-Formålet med analysen var å få frem synspunkter fra de forskjellige gjestene, og få svar på hva som oppfattes positivt og eventuelt negativt ved destinasjonen, samt forslag til forbedringer. Vi øsnket også å vurdere markedet for økt besøk i ukedager, forteller Løndalen og Vinje. Målet var å bruke disse svarene slik at skisenteret kunne iverksette tiltak som bidrar til destinasjonens attraktivitet.
-Vi fikk mye positiv, nyttig og konstruktiv kritikk, som vil være til nyttig hjelp for Haukelifjell Skisenter sin videre strategi, forteller Løndalen og Vinje De gjorde vurderinger rundt markedet for en barneskiklubb, først og fremst for barn i 3-8 års alderen. En klubb som kan tilby ulike aktiviteter med hovedfokus på skileik og og være et midtuke opplegg for småbarnsfamilier. Det ble gitt bra tilbakemelding på dette og det kom flere goder ideer og aktivitetsforslag.
-Ski og snowboard instruksjon var selvfølgelig en aktivitet som gikk igjen, både for barn og voksne, og som det må satses mer på, for å skape et helhetsprodukt, sier Løndalen og Vinje. Under gjengis det noen av kommentarene fra undersøkelsen:
-Fantastiske omgivelser
-Sentral beliggenhet
-Gode snøforhold
-Fine og moderne leiligheter med ski inn-/ski out-muligheter
-God utvikling de siste årene
-Barnevennlig
For øvrig kom det bl.a. frem følgende oppfatninger:
Servicenivå hos betjeningen: 72% Meget Bra.
Barnevennlighet: 65% Meget Bra og Bra.
Standard på leilighetene: 79% Meget Bra.
Besøk ved Haukelifjell Skisenter ved en senere anledning: 81% Nokså stor.
© 2024 Haukelimagasinet | Tema fra Eleven Themes